Inżynieria Ruchu Morskiego - Marine Traffic Engineering

choose language

Odwiedza nas 277 gości

Zakłady

Zapraszamy do odwiedzenia nowej strony CTN WWW

Międzynarodowa Konferencja Naukowa Transport XXI wieku odbyła się w Białowieży, w dniach 21-24 września 2010. Konferencja została zorganizowana przez: Politechnikę Warszawską - Wydział Transportu oraz Polską Akademię Nauk - Komitet Transportu. Tematyka konferencji obejmował wszystkie gałęzie transportu zaś poruszane zagadnienia to m.in:

Wybrano dostawcę nowego symulator przeładunków LNG. Firma Transas dostarczy najnowszej klasy symulator LCHS dla naszej uczelni. W grudniu 2010 będziemy posiadać najnowszy tego typu symulator na świecie.

Strona Symulatora DP w Akademii Morskiej w Szczecinie

Laboratorium DP (Dynamic Positioning) składa się z 2 konsoli Advanced DP, 6 konsol Basic DPoraz dodatkowych stanowisk. Jest to najlepiej wyposażony symulator DP w tej części Europy - możliwe będzie szkolenie na wszystkich poziomach DP. Dodatkowo symulator będzie zintegrowany z symulatorem mostka nawigacyjnego. Symulator będzie akredytowany przez DNV i NI w lutym 2011r.

Strona Symulatora DP - Zapraszamy

W ramach projektu pt. Centrum Technologii Nawigacyjnych Na Potrzeby Innowacyjnej Gospodarki Morskiej z Inicjatywy POIG współfinansowanego przez Unię Europejską dnia 17.08.2010 odebrano laboratoria LITE i LSTPD. Przedstawicielem wykonawcy firmy Autocomp Sp.z o.o. był P. Roman Haberek, natomiast AM reprezentowali Maciej Gucma oraz Łukasz Warlikowski.

W dniach 16-19.05.2010 odbyły się pomiary położenia i identyfikacji statków za pomocą techniki SAR (Syntehtic Radar Aperture) prowadzone przez JRC - Joint Research Center oraz Europejską Agencję Kosmiczną, a koordynatorem lokalnym był Uniwersytet W Ljublianie.

W dniach 17-18. 03. 2010 odbyło się w Zarządzie Portu Gdynia spotkanie w ramach programu   BALTIC MASTER 2. Seminarium było poświęcone zarządzaniu wodami balastowymi i sedymentami (Ballast Water and Sediment Management). Akademia Morska w Szczecinie jest aktywnym parterem programu BM 2.

Analiza ogromnych ilości danych spływających z nawigacyjnych systemów monitoringu (na przykład bałtyckiego systemu AIS) oraz badania prowadzanie za pomocą modeli symulacyjnych opartych na metodzie Monte Carlo wymagają coraz większych mocy obliczeniowych, których nie są w stanie dostarczyć nawet najszybsze stacje robocze oparte o systemy PC. Instytut Inżynierii Ruchu Morskiego wystąpił z inicjatywą budowy ultraszybkiej jednostki obliczeniowej o architekturze modułowej.

Podpisanie umowy o współpracy pomiędzy Akademią Morską w Szczecinie a  Niemiecką Agencja Kosmiczną (DLR)

 

Zapraszamy do dołączania się do nowej grupy na portalu społecznościowym profesjonalistów LinkedIN - Akademia Morska w LinkedIN